Blog

 

Eindelijk een opgeruimde keuken!

Annemieke haar keuken was een grote chaos. Als de post binnen kwam, legde ze die op de aanrecht. Waar ook de tekeningen van de kinderen lagen en de rekeningen die nog betaald moesten worden. En de post van gister, eergister en vorige week. Haar aanrecht stond vol met de benodigde elektrische apparaten. Alles was dan wel binnen handbereik, maar het nam zoveel ruimte in beslag dat koken eigenlijk niet meer mogelijk was. De vieze vaat stond te stinken omdat de volle vaatwasser nog opgeruimd moest worden. Een vaas met verlepte bloemen, een sok, een geboortekaartje waar nog een blije reactie op gegeven moest worden en een doosje met pleisters met schaar, drie knikkers, een tak die meegekomen was uit het bos, een half opgebrand waxinelichtje, een opengemaakte mini twix, een oud boodschappenlijstje en een schooltas bedekte de rest van het inmiddels bijna onzichtbare, mooie, marmeren aanrechtblad.

Als ze even een uurtje haar best zou doen, zou deze keuken weer netjes en opgeruimd zijn. En dat deed ze steeds ook wel, maar iedere keer hoopte zich toch weer van alles op wat resulteerde in de keuken die ze liever niet zag. Waar ze zich voor schaamde en die haar veel energie kostte.

Stuwmeer in je keuken

Het probleem van Annemieke zat niet in het feit dat ze niet kon opruimen, maar dat ze voor de spullen die dagelijks haar huis binnenkwamen geen keuzes maakte en geen vervolg acties ondernam. Zo ontstonden er stuwmeren in haar keuken. En die blokkeren de gewone handelingen die je normaal in een keuken doet.

Samen zijn we aan de slag gegaan en binnen twee uur hadden we niet alleen het stuwmeer probleem in haar keuken opgelost maar ook haar administratie opnieuw geordend. Ook had Annemieke een nieuw methode aangeleerd waarmee ze haar administratie kon afhandelen in vier simpele stappen. Van het openen van de brievenbus tot het uitvoeren en afronden van de bijbehorende actie.

Weten, kiezen, durven, doen

Het begint allemaal met wat je wilt. Annemieke wilde graag rust.
Daarna gingen we aan de slag met het bepalen van haar doelen. Wat wilde ze bereikt hebben als we klaar waren? Ze koos als doel een makkelijk op te ruimen keuken die er rustig en gezellig uitzag. En een simpel systeem om haar administratie te doen.
Dan komt durven, het aangaan van het proces in jou. Wat houd je tegen? Waar zie je tegenop? Waarom lukte het eerder niet?.
Daarna volgt het Doen! Het uitvoeren van de acties die leiden tot het resultaat wat je wilt. Weten, Kiezen, Durven en Doen dus. De vier stappen uit mijn programma.

Hulp van een professional organizer

Heb jij ook last van stuwmeren in je huis? Plekken waar spullen zich ophopen, waar nog iets mee moet gebeuren of waar je geen (vaste) plek voor hebt?

Als gecertificeerd professional organizer help ik mensen met het opruimen en organiseren van hun spullen en hun levens.

Als life coach ben ik naast coachen op blokkades als professional organizer ook goed in het helpen organiseren van je leven. Het aanbrengen van structuur en het ordenen van zaken, spullen en taken.

Zou je het zelf heerlijk vinden om eens in een goed opgeruimd huis te leven? Of ken je iemand die je dat plezier gunt? Neem dan contact met me op. Tijdens een gratis intake maken we samen een plan voor jouw wensen.

Ook iets voor jou?